Kielenhuoltoa kaikille: oikoluku- ja kielentarkistuspalvelut yrityksille ja yksityisille

 MITÄ? 

Kielenhuolto-sanalla on useita merkityksiä, mutta meillä se tarkoittaa käytännöllistä ja kattavaa tekstinhuoltoa: tekstin lukemista, tarkistamista, kommentointia ja korjaamista siten, että teksti olisi mahdollisimman laadukas ja vastaisi kirjoittajansa tavoitteita. Palvelussa siis huomioidaan asiakkaan toiveet ja tarpeet, eikä tekstin kirjoittajan omaa ääntä ja tyyliä häivytetä – ellei hän nimenomaan sitä toivo. Palvelussamme tarkistetaan muun muassa

  • välimerkit
  • yhdyssanat ja sanaliitot
  • isot ja pienet alkukirjaimet
  • lause- ja virkerakenteet
  • lyhenteiden merkintä 
  • viittaussuhteet
  • kongruenssi, rektiot
  • otsikointi, kappalejako
  • tekstin sävy ja tyyli, sanavalinnat
  • tekstin ymmärrettävyys ja vaikuttavuus
  • tekstin tarkoituksenmukaisuus.

 KENELLE? 

Kielenhuoltopalvelumme asiakas voi olla kuka tahansa: yksityishenkilö, yhdistys, yritys tai muu organisaatio.

 MIKSI? 

Erilaiset tekstitaidot ovat välttämätön osa nykyistä työ- ja opiskeluelämää alalla kuin alalla. Huoliteltu, viimeistelty teksti on paras käyntikorttisi. Se viestii luotettavuudesta ja asiantuntemuksesta, vakuuttaa mahdollisen asiakkaan, avaa tien työhaastatteluun ja nopeuttaa korkeakoulusta valmistumista. Virheellinen tai vaikeasti ymmärrettävä teksti sen sijaan herättää negatiivista huomiota, luo vääriä mielikuvia ja heikentää uskottavuutta.

Laadukas sisältö ei yksin riitä: myös tekstin sävyllä, tyylillä ja oikeakielisyydellä on merkitystä. Tarkoituksenmukaisen tekstin muotoilu vie aikaa ja voimia varsinkin silloin, kun kirjoittaminen ei kuulu omiin vahvuuksiin. Oikeinkirjoitus saattaa herättää epävarmuutta, eikä aikaa tarkistamiseen aina ole. Esimerkiksi pienyrittäjä on usein tekstiensä kanssa kovin yksin, eikä kaikilla ole omassa lähipiirissä ammattitaitoista oikolukijaa.

Siksi tekstin tarkistaminen ja korjaaminen kannattaa ulkoistaa asiantuntijalle, ja meiltä sellainen löytyy! Huollamme mitä tahansa suomenkielisiä tekstejä, esimerkiksi näitä: 

  • yrityksen markkinointitekstit
  • esitteet ja esitysmateriaalit
  • blogikirjoitukset
  • tutkimusraportit ja -artikkelit
  • verkkosivustot  
  • opinnäytteet
  • kaunokirjalliset tekstit.

 HINTA? 

Monet kielenhuoltajat tarjoavat erilaisia palveluja sen mukaan, miten tarkasti teksti tarkistetaan. Käytännössä teksti on kuitenkin aina kokonaisuus ja kielenhuoltotyössä on vaikeaa tai jopa keinotekoista erottaa, korjataanko pelkkää kieliasua vai myös tyyliä ja sävyä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja siksi me tarjoamme kokonaisvaltaisen tekstinhuollon yhdessä paketissa. Tekstin pituus ja laatu vaikuttavat työn lopulliseen hintaan, mutta perushintamme on

0,03 euroa/sana.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos sivulla on 300 sanaa, on yhden sivun tarkistuksen hinta 9 euroa.

Koko työn lopulliseen hintaan lisätään arvonlisävero (24 %)

Ota yhteyttä, kerro millainen teksti on kyseessä ja pyydä tarjous!

Opiskelija! Kysy opiskelijahintaista erikoistarjoustamme opinnäytetyön kielentarkistuksesta!

Usein kysyttyjä kysymyksiä kielenhuollosta

Käytän kirjoittaessani Wordin automaattista korjausta. Miksi siis maksaisin vielä erikseen kielenhuoltopalvelusta?

Automaattinen korjaus on näppärä pika-apu pintapuolisiin kirjoitusvirheisiin. Se ei kuitenkaan pysty kokonaisvaltaisesti huoltamaan tekstiäsi, kuten me teemme. Kokonaisvaltaisuudella tarkoitan, että tavanomaisten yhdyssana-, alkukirjain- tai välimerkkiasioiden lisäksi voimme tarkistaa myös esimerkiksi virke- ja lauserakenteita, kappalejakoa, otsikointia, viittaussuhteita, sanavalintoja ja tyyliä. Tähän kaikkeen ei mikään automaattinen korjaus pysty.

Miksi kielenhuolto on hinnoiteltu sanamäärän eikä esimerkiksi sivumäärän mukaan?

Sanamäärän mukainen hinnoittelu on kaikkein reiluin vaihtoehto varsinkin sinulle. Sivumääräisen hinnoittelun ongelma on se, että sivuilla voi olla tekstiä paljon tai vähän – joutuisit maksamaan saman verran sivusta, jolla on vain pää- ja alaotsikko kuin sivusta, jolla on yli 300 sanaa. Palvelujeni hinnoittelussa pyrin aina ajattelemaan ensin asiakasta.